10/31/2017

" Body Worlds - Vital"

Dzisiaj troszkę z innej beczki . 
Coś dla nieco starszych ,choć moim skromnym zdaniem już przedszkolny starszak zafascynowany ludzkim ciałem będzie zafascynowany.

BODY WORLDS - wspaniała edukacyjna wystawa , którą właśnie odwiedziłam.
Celem było sprawdzenie , czy wystawa nie jest zbyt przerażająca dla 6 latka.


Nadaje się jak najbardziej dla dzieci i młodzieży do praktycznej nauki anatomii: - poznania własnego ciała, 
- poznania ludzkiego organizmu ( w zdrowiu i chorobie)
- uświadomieniu procesów zachodzących w naszym organiźmie
- zrozumieniu wpływu różnych czynników na nasze zdrowie i długie życie
- poznanie budowy ( układ : mięśniowy,  krwionośny,trawienny, oddechowy, szkieletowy...)
- budowa poszczególnych narządów

Dzięki wystawie wiedza dostępna tylko dla lekarzy staje się dostępna dla każdego z nas.
Nauka na prawdziwym ludzkim ciele i podziwianie ludzkiego ciała ,
zaglądnięcie do zakamarków naszego wnętrza niesamowite , imponujące wrażenie.

"...Gunter von Hagens jako anatom, wynalazca, nauczyciel oraz orędownik zdrowia stworzył estetyczne plastynaty całego organizmu...."

Moim zdaniem wystawa nie jest drastyczna i plastynaty , choć tak realne nie przypominają zwłok ludzkich. Tylko nasza psychika może nam przeszkodzić w prawidłowym odbiorze tej wspaniałej wystawy.























[ Byłam , sprawdziłam ,a teraz czas na starsze moje wnuki .
Uważam ,że wystawa edukacyjnie poprawna dla dzieci i młodzieży.
Wybór pozostawiam opiekunom dzieci.]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz