8/18/2013

"Leniwa Ósemka "

 "Leniwa Ósemka "Dennisona



Wspominałam już kiedyś, że moim ulubionym szlaczkiem jest tzw. leniwa ósemka z programu ćwiczeń poprawiających sprawność umysłową Paula Dennisona. Podstawą metody Dennisona są ruchy naprzemienne, które mają doskonały wpływ na koordynację pracy półkul mózgowych (m.in. z tego powodu tak ważne jest, aby dzieci długo i dużo raczkowały, nawet wtedy, kiedy już od dawna nieźle chodzą. Pomocne jest robienie torów przeszkód, np. z tunelem i zachęcanie dziecka do zabaw "w parterze"). Dennison proponuje też serię ćwiczeń na przekraczanie linii środka. Ćwiczenia te opierają się na schemacie symbolu nieskończoności. Jednak jak zachęcić małe dziecko do robienia takich ćwiczeń, nie dając mu poznać, że to jest ważne i chciałoby się, aby jak najwięcej wodziło wzrokiem i ręką po konturze leniwej ósemki? Ja wymyślam ciekawe zabawy, które opierają się właśnie na tym schemacie. Synek dostał na imieniny od moich rodziców drewnianą kolejkę z torami. Bardzo nas ta zabawka ucieszyła - synka, bo kocha pociągi i do kolejki, którą już ma, dołączył nową, w dodatku obie pasują do rozstawu torów, które synek dostał. Mnie najbardziej ucieszyły właśnie te tory. Tak je poskładałam, żeby stworzyć kształt leniwej ósemki i synek chętnie jeździ po wytyczonym przeze mnie szlaku. Podoba mu się ten układ, bo pozwala, aby pociągi przejeżdżały raz pod mostem, a raz górą. Pilnuję tylko, żeby zabawa odbywała się we właściwym kierunku i żeby synek nie koślawił kolan, a resztę pozostawiam jego inwencji.












Nie zawsze wychodzi , ale ja mam dopiero dwa latka :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz